Saturday, October 4, 2008

x seindah biasa...

Assalamualaikum n salam sejatera sumer...

hari ni...4/10/08, tadi mlm(3/10) dlm pukul 10 lebih..kitorang bertiga selamat sampai ke rumah, dari kampung Azlan.

Pergi beraya ngan muka yg agak malu² sebab masa memula sampai, dpt layanan yg agak dingin dr makcik² dan pakcik² di kampung tu..pada kengkawan yg baca blog aku ni, mungkin boleh agaklah yer, kenaper aku mendapat layanan dingin..tapi, mesti korang x leh agak camner dorang leh tau kan..sebabnyer, aku kan dok di selangor..dorang lak di perak.bukan setakat perak, yg dok di terengganu dan sabah pun leh tau.tapi..aku x yah nk pecah otak nk tau saper yg sampaikan fitnah² tentang aku pada dorang, sebab awal² lagi aku dah tau saper punyer keje..well, aku tau dia akan sampaikan cuma adelah sedikit sangkaan baik dlm ati aku yg dia x kan buat demi menjaga maruah dan nama baik anak dia jugak.tapi, sangkaan aku merosot sama sekali...maka, sampailah fitnah tu pd mereka semua.. kepada makcik² & kawan² yg kenal perangai aku ni..tau lah yg semuanyer rekaan semata² dan dorang tau betapa susahnyer nk terima cerita yg bukan² tu..tapi, manusia ni kan mcm² kan..so..adelah jugak yg termkn.. aper nk buat, bg yg dah termkn tu..mkn jer lah..n sampaikan lah fitnah tu..biar bertambah pahala aku..huhu

aku patutnyer..memang dah boleh agak..n patutnyer aku x marah..lebih² lagi di bulan Syawal ni kan..bulan kemaafan..tapi aku x leh nk just terima jer...so, otw balik tadi, aku mengamuk dlm kereta. It's not something I'm very proud of n if there's a way to tarik balik n repeat the whole time tu balik, I would have handled it differently. Tapi semuanyer dah terjadi n eventhough I'm not proud of what i've done..I at least make myself heard n samaada she understand or not...its up to her..but clearly after the whole thing..again..eventhough she's the one yg screwed up the whole thing on the first place..it will still be my fault n within seconds..the whole Perak got to know what have happened in the car tadi. She..as usual, got away with it leaving me feeling so sad n moody n grumpy n cranky n bitchy..

To make the matter worst, she even got her other son to fetch her..kat Sg Buloh rest area in which this son, stopped in the middle of the goddamn highway n she got off..again leaving me feeling really bad!!!I was cursing n cursing n blaming myself to why did i do what i've just done..

Now, all I know..is that I have brought this all stupidity not just to myself but to my dear husband too. I'm sure he's gonna get a piece of everyone elses mind up his a** tomorrow n weeks to come. Yay me for being so stupid!!!n my poor princess who was in the car at that time n who have no clue why her mother just suddenly burst out , will get a cold shoulder too. Yay no.2 for being xtra stupid!!!

I could have just swallow the whole thing n leave everything behind..but NOOOOO..i have to say something. Biolnyer aku!!

Whatever it is...i hv no regrets on what i've done for I have said what i wanted to say n stoodd up for my right.

n yes...i am jealous of other people's MIL for being so understanding n not being a biatch when their children nyer marriage falls apart..

signing off in a bitchy mood...
noreez™

p/s: i do hope everyone else punyer raya yg beautiful this year...

2 comments:

Beautiful Life said...

Nor, sabar ajak lah dengan orang2 yg suka polah cerita...orang2 macam tok thrives on other people's misery. Never show them that you are affected by the stories...buat bodo jer...

noreez said...

thanx babe..:)